Oferta
Oferta naszej firmy obejmuje następujący zakres usług:
- Utrzymanie stanu technicznego nieruchomości, zgodnie z przepisami ustawy Prawo Budowlane z dnia 7 lipca 1994 r. z późn. zm.;
- Prowadzenie księgi oraz dokumentacji technicznej i okresowych przeglądów nieruchomości oraz urządzeń stanowiących jej wyposażenie techniczne zgodnie z wymogami prawa;
- Zlecanie kontroli technicznej i okresowych przeglądów nieruchomości oraz urządzeń stanowiących jej wyposażenie techniczne zgodnie z wymogami prawa;
- Zlecanie wyspecjalizowanym podmiotom gospodarczym bieżących napraw i konserwacji instalacji ciepłej i zimnej wody, kanalizacji, centralnego ogrzewania, gazowej, elektrycznej i domofonów (na podstawie zawartych umów).
- Realizację napraw i konserwacji w zakresie ogólnobudowlanym – w części dotyczącej nieruchomości wspólnej we własnym zakresie;
- Likwidacja awarii urządzeń i instalacji – w części dotyczącej nieruchomości wspólnej oraz usuwanie skutków i przyczyn tych awarii;
- Organizowanie i nadzór nad utrzymaniem w należytym porządku i czystości pomieszczeń oraz urządzeń budynku służących do wspólnego użytku mieszkańców wraz z przynależnym do nieruchomości: terenem zielonym, podwórzem i chodnikiem;
- Udzielanie pomocy – na koszt mieszkańca nieruchomości – w likwidacji awarii powstałej w jego lokalu;
- Nadzór nad realizacją zawartych umów o dostawę energii elektrycznej, energii cieplnej, gazu, zimnej wody i odbioru ścieków, wywozu nieczystości i domofonu, oraz do kontroli wykonywania warunków umownych;
- Prowadzenie wykazu lokali mieszkalnych, ewidencjonowanie ich stanu prawnego, aktualizacji liczby mieszkańców poszczególnych lokali oraz imiennego wykazu mieszkańców;
- Prowadzenie ewidencji pozaksięgowej kosztów zarządu nieruchomością wspólną oraz zaliczek na pokrycie tych kosztów, a także rozliczeń z innych tytułów na rzecz nieruchomości, zgodnie z przepisami prawa;
- Prowadzenie ewidencji VAT wspólnoty oraz wystawianie faktur VAT za składniki mediów dotyczące poszczególnych lokali.
- Prowadzenie imiennej ewidencji opłat wnoszonych przez właścicieli lokali na fundusz remontowy, pokrycie kosztów zarządu oraz usług, o których mowa w pkt 8;
- Ustalanie wysokości miesięcznych zaliczek za usługi określone w pkt 8 w przypadku zmiany opłat za dostarczenie tych usług lub związanych ze zwiększonym niż planowano poborem energii elektrycznej i cieplnej, zimnej wody oraz zawiadamianie o tych zmianach właścicieli (mieszkańców) nieruchomości;
- Nadzór nad terminowością wpłat zaliczek oraz monitorowanie właścicieli lokali w przedmiocie zwłoki z ich zapłatą, naliczanie odsetek za zwłokę oraz windykacja należności;
- Ubezpieczanie nieruchomości od ryzyka ognia i innych żywiołów, a także opłacanie w terminie podatków i innych opłat publicznoprawnych przypadających od nieruchomości;
- Składanie na żądanie raportów dotyczących administrowanej nieruchomości;
- Składanie właścicielom nieruchomości rocznego sprawozdania ze swojej działalności, w terminie trzech miesięcy od końca roku obrachunkowego;
- Przygotowywanie projektu rocznego planu gospodarczego zarządu nieruchomością wspólną i opłat na pokrycie kosztów zarządu, planowanych przychodów i wydatków z funduszu remontowego oraz opłat za usługi określone w pkt 8;
- Kontrola wpływów i wypływów z konta bankowego i obsługa związana z rachunkiem bankowym;
- Przechowywanie i zabezpieczenie dokumentacji księgowo-rozliczeniowej, technicznej i prawnej nieruchomości;
- Wyszukiwanie wykonawców robót budowlanych, negocjowanie cen i warunków umów, przedkładanie najkorzystniejszych ofert;
- Nadzór nad pracami firm wykonujących remonty i modernizację oraz uczestnictwo w komisji przy odbiorze ilościowym i jakościowym wykonywanych robót i usług;
- Wypełnianie w imieniu Wspólnoty części obowiązków związanych z ewentualnym zatrudnianiem przez nią osób fizycznych na zasadach umowy o pracę, umowy zlecenia lub umowy o dzieło;
- Prowadzenie sprawozdawczości Wspólnoty dla urzędów zgodnie z obowiązującymi przepisami;
- Zwoływanie zebrań ogółu właścicieli nieruchomości, co najmniej raz w roku, nie później niż w pierwszym kwartale każdego roku kalendarzowego;
- Przygotowywanie projektów uchwał Wspólnoty Mieszkaniowej, list do głosowania, powiadamianie właścicieli o zebraniach i podjętych uchwałach;
- Doradztwo podatkowe dla współwłaścicieli w zakresie podpisanej umowy